.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
300ليتر سهميه بنزين براي سواري‌ها

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور گفت: در صورت موافقت رييس‌جمهوري 300 ليتر بنزين در سه ماهه نخست سال آينده براي خودروهاي شخصي سواري اختصاص مي‌يابد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايسنا، سردار محمد رويانيان با اشاره به اينكه از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي مي‌خواهيم تا كسري بنزين را تامين كرده و اجازه واردات را به دولت بدهند گفت: اگر قرار باشد ماهانه 120 ليتر بنزين براي خودروهاي شخصي اختصاص يابد سالانه 8 ميليارد ليتر كسري بنزين مي‌آوريم، در حالي كه حتي يك ليتر هم اجازه واردات از سوي مجلس به دولت داده نشده است.

با مصوبه كنوني مجلس سهميه بنزين خودروها روزانه 7/1 ليتر و موتورسيكلت‌ها 7/0 ليتر است

وزارت نفت به تعهد خود براي تشويق رانندگان صرفه‌جو عمل نكرد

راه‌اندازي 9 جايگاه جديد بنزين در تهران

وي افزود: اگر بخواهيم روزي 3 ليتر بنزين به خودروهاي شخصي بدهيم 5/4 ميليارد ليتر كسري بنزين مي‌آوريم و با مصوبه كنوني مجلس بايد روزي 7/1 ليتر بنزين در اختيار خودروهاي شخصي و 7/0 ليتر در اختيار موتورسيكلت‌ها قرار گيرد كه به اين ترتيب بايد بگوييم با مصوبه كنوني مجلس بايد سهميه ماهانه 120 ليتر بنزين مردم به 50 ليتر كاهش يابد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اشاره به اينكه اين ميزان بنزين پاسخگوي نياز مردم نيست گفت: از مجلس شوراي اسلامي مي‌خواهيم تا اجازه دهند قانون توسعه حمل و نقل عمومي كه قانوني 5 ساله است اجرا شودف چرا كه بر اساس اين قانون، دولت 3 سال ديگر فرصت دارد تا قيمت بنزين را آزاد كند كه بر اين اساس بايد سالانه 30 درصد سهميه بنزين خودروها كاهش يابد.

وي با تاكيد بر اينكه سهميه بنزين خودروها در فروردين ماه سال آينده 120 ليتر است، گفت: كارگروه حمل و نقل ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور براي سه ماهه اول سال آينده 360 ليتر بنزين براي خودروهاي شخصي به دولت پيشنهاد داد كه اين امر پذيرفته نشد اما ستاد مجددا طي نامه‌اي از رييس جمهوري درخواست كرده است كه علي الحساب براي سه ماهه اول سال آينده، 300 ليتر بنزين براي خودروهاي شخصي اختصاص دهد كه به نظر مي‌رسد رييس جمهوري با اين درخواست موافقت كنند اما هنوز «بله» را نگفته‌اند!

سردار رويانيان با اشاره به اينكه سهميه بنزين خودروهاي عمومي سال آينده تغيير نمي‌كند، در خصوص تشويق رانندگاني كه نسبت به صرفه جويي بنزين اقدام كرده‌اند گفت: متاسفانه عليرغم مصوبه هيات نمايندگان ويژه رييس‌جمهوري در اين خصوص متاسفانه وزارت نفت به وعده خود عمل نكرد.

وي با اشاره به اينكه امسال 123 جايگاه بنزين احداث شده است گفت: 9 جايگاه جديد بنزين در تهران تا هفته اول فروردين ماه افتتاح مي‌شود از سوي ديگر در 10 شهرك اقماري تهران نيز جايگاه‌هاي بنزين ساخته شده و يا در حال ساخت است.

به گزارش ايسنا، رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اشاره به اينكه طي چهار ماه گذشته 700 نازل بنزين به تهران اضافه شده است گفت: اين در حالي است كه كل نازل هاي بنزين طي 30 سال گذشته در پايتخت تنها يك هزار و 250 نازل بوده است. بدين ترتيب بايد گفت بيش از 50 درصد ظرفيت پمپ بنزين‌ها در تهران افزايش يافته است.

وي تاكيد كرد: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تا پايان سال 88 شمار پمپ بنزين‌هاي تهران در صورت همكاري مسئولان دو برابر خواهد شد.

سردار رويانيان از برنامه ريزي ويژه براي ارائه سرويس‌ ويژه براي پمپ بنزين‌ها و جايگاه‌هاي CNG‌ و پاكيزگي آنها خبر داد و گفت: بر اين اساس در سال آينده جايگاه‌هاي پمپ بنزين و CNG بايد از خدمات و پاكيزگي ويژه‌اي برخوردار باشند.

اگر مجلس تجديدنظر نكند نحوه سهميه‌بندي گازوئيل در سال آينده اعلام مي‌شود

وي در خصوص گازوئيل نيز گفت: بجز قيمت واردات 13 تومان هزينه جا به جايي هر ليتر گازوئيل است، هفت تومان نيز هزينه و دستمزد جايگاه داران و 30 تومان هزينه پالايشگاهي است كه بدين ترتيب بايد گفت گازوئيل توليد داخل ليتري 50 تومان تمام مي‌شود؛ اين در حاليست كه مجلس براي گازوئيل تنها ليتري 5/16 تومان قيمت تعيين كرده كه با احتساب واردات 5 ميليون ليتر گازوئيل روزانه مشخص نيست كه پول آن بايد از كجا تامين شود؟

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور گفت: يا بايد گازوئيل سهميه‌بندي شود و يا نمايندگان مجلس در خصوص تصميم خود تجديدنظر كنند.

وي تاكيد كرد: در صورتي كه تصميم جديد در خصوص گازوئيل در كشور گرفته نشود سال آينده ستاد حمل و نقل و مصرف سوخت بايد نحوه سهميه بندي گازوئيل را بررسي و اعلام كرد.

به گزارش ايسنا، سردار رويانيان در خصوص جايگاه‌هاي سوخت نيز گفت: در سال جاري 400 جايگاه جديد CNG در كشور راه‌اندازي شده و بدين ترتيب تعداد جايگاه‌هاي گاز طبيعي با 100 درصد رشد به 800 جايگاه افزايش يافته است. از سوي ديگر يكهزار و 25 جايگاه CNG دو منظوره و تك منظوره نيز هم‌اكنون بين 20 تا 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌اند.

وي در عين حال گفت: تعداد جايگاه‌هاي سوخت گاز در كشور كم و پشتيباني آنها ضعيف است كه بايد در سال آينده اين امر به شدت تقويت شود.

توليد‌كنندگان خودرو و موتورسيكلت از سال آينده معادل 30 درصد توليد خود خودرو و موتورسيكلت از رده خارج مي‌كنند

از سال آينده مسئوليت اسقاط خودرو و موتورسيكلت با توليد كنندگان و وارد كنندگان خودرو خواهد بود

از 88 سالانه 600 هزار خودروي فرسوده بايد از رده خارج شود

4 هزار كاميون بالاي 40 سال عمر تنها تا اول ارديبهشت 88 براي جايگزيني فرصت دارند

پيكانهاي ناجا تا تير 88 از رده خارج مي‌شوند

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در خصوص خودروهاي فرسوده گفت: در سال جاري تا كنون 171 هزار دستگاه خودروي فرسوده از رده خارج شده است و تا خرداد سال آينده شمار خودروهاي فرسوده از رده خارج به 200 هزار دستگاه مي‌رسد. از سوي ديگر 30 هزار دستگاه موتورسيكلت نيز امسال از رده خارج شده است كه بدين ترتيب مي‌توان گفت كه ظرف 4 سال گذشته 600 هزار خودروي فرسوده از رده خارج شده است كه از اين ميزان 40 هزار خودروي فرسوده دولتي بوده است كه 38 هزار خودروي دولتي فرسوده جديد نيز شناسايي شده و در حال اسقاط است.

وي گفت: مالكان كليه خودروهايي كه تا سال 1390 فرسوده مي‌شوند مي‌توانند از سال آينده خودروهاي خود را از رده خارج كنند.

سردار رويانيان تاكيد كرد: بر اساس مصوبه ديگري تمامي توليد كنندگان خودرو و موتورسيكلت در كشور موظف شدند سالانه معادل 30 درصد توليدات خود خودرو و موتورسيكلت از رده خارج كنند.

وي با اشاره به اينكه خودروهاي دولتي بدون هيچ گونه تسهيلاتي در سن فرسودگي بايد از رده خارج شوند گفت: از سال آينده مسئوليت اسقاط خودرو و موتورسيكلت با توليد كنندگان و وارد كنندگان خودرو خواهد بود و ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور، فرآيند اسقاط خودروهاي فرسوده را تعريف و پليس بر آن نظارت مي‌كند.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور تاكيد كرد: از سال آينده بايد سالانه 600 هزار خودروي فرسوده از رده خارج شود.

به گزارش ايسنا، وي گفت: امسال براي اولين بار كاميون و اتوبوس‌هاي فرسوده هم از رده خارج مي‌شوند به شكلي كه تا كنون 370 دستگاه از اين وسايط نقليه براي اسقاط مراجعه كرده‌اند.

سردار رويانيان با تاكيد بر اينكه چهار هزار كاميون فرسوده بالاي 40 سال عمر در كشور وجود دارند گفت: از اول ارديبهشت ماه سال آينده تردد كاميون‌هاي بالاي 40 سال عمر در كشور ممنوع بوده و وزارت راه موظف است پيش از اين تاريخ تسهيلات لازم را براي جايگزيني اين كاميون‌ها فراهم كند.

وي همچنين گفت: راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي نيز امسال 11 هزار و 500 دستگاه خودروهاي فرسوده خود را از رده خارج كرده و 15 هزار دستگاه خودروي جديد نيز وارد ناوگان كرده است كه بيشترين آنها تويوتا، سمند و ماكسيما بوده است.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در عين حال گفت: تا پايان تيرماه سال آينده تمامي خودروهاي پيكان نيروي انتظامي از رده خارج مي‌شوند.

تمام دستگاه‌هاي دولتي موظف شدند خدمات خود را از طريق دفاتر پيشخوان خدمات به مردم عرضه كنند

اداراتي كه مردم چندبار براي دريافت خدمات به آنها مراجعه مي‌كنند از سال آينده جريمه مي‌شوند

شهرداري‌ها از سال آينده 30 اقدام مديريتي را براي كاهش ترافيك انجام مي‌دهند

وي در خصوص دفاتر پيشخوان خدمات نيز گفت: 4 هزار دفتر پيشخوان خدمات در كشور وجود دارد كه مشخص نيست دولتي هستند يا خصوصي كه بر اساس مصوبه اخير ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور تمامي دفاتر پيشخوان خدمات بايد خصوصي شوند و تمام دستگاه‌هاي دولتي موظفند خدمات خود را از طريق اين دفاتر به مردم عرضه كنند. از سوي ديگر قيمت خدمات نيز توسط خود اين دفاتر دريافت مي‌شود.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور در عين حال گفت: بايد تعداد دفاتر پيش خوان خدمات به 18 هزار دفتر افزايش يابد كه چهار هزار دفتر از اين تعداد بايد در شهرها و 10 هزار دفتر در روستاها اضافه شود.

وي گفت: همچنين ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت در صدد است اداراتي كه مردم چندبار براي دريافت خدمات به آنها مراجعه مي‌كنند را در سال آينده جريمه كند.

سردار رويانيان با اشاره به اينكه مديريت واحد حمل بار و مسافر بر عهده شهرداري‌ها گذاشته شده است گفت: دستورالعمل بهبود تردد در معابر شهري تصويب و ابلاغ شده كه بر اين اساس شهرداري‌هاي شهرهاي كشور موظفند 30 اقدام مديريتي را در سال آينده براي كاهش بار ترافيك و تسهيل در عبور و مرور اجرا كنند كه برخي از اين اقدامات شامل صدور بليط الكترونيكي در كلان شهرها، ايجاد پاركينگ‌ها و غيره است.

وي تاكيد كرد: شهرداري‌ها به پنج گروه الف تا هـ تقيسم شده و عملكرد آنها سال آينده مورد ارزيابي قرار گرفته و نمره مي‌گيرند. همچنين ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت هر شش ماه يكبار عملكرد شهرداري‌ها را كنترل مي‌كند.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به اعتبارات حمل و نقل عمومي اشاره كرد و گفت: در بخش قطار شهري كشور امسال يك هزار و 300 ميليارد تومان اعتبار براي شهرهاي كشور در نظر گرفته شده بود كه هزار و 100 ميليارد تومان آن براي مطالعه، توسعه و راه اندازي قطارها بود.

وي در عين حال گفت: ميزان دريافتي و تخصيص اين اعتبار از اين رقم كمتر بوده است.

به گزارش ايسنا، سردار رويانيان با اشاره به اينكه امسال دو هزار و 800 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومي كشور شده است گفت: از سال 85 تا كنون 8 هزار دستگاه اتوبوس جديد وارد ناوگان حمل و نقل عمومي كشور شده اين در حالي است كه كل تعداد اتوبوس‌هاي اين ناوگان 16 هزار دستگاه بوده است كه تا پايان سال مالي 87 (خرداد 88) 500 دستگاه اتوبوس ديگر نيز به ناوگان اضافه مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه امسال 900 دستگاه ميني بوس جديد به ناوگان حمل و نقل عمومي تزريق شده است گفت: 700 دستگاه ميني بوس در شهر تهران در حال نوسازي است همچنين سه هزار و 500 دستگاه ون، 5 هزار تاكسي جديد و 18 هزار تاكسي نوسازي شده نيز امسال وارد ناوگان حمل و نقل عمومي شده كه بدين ترتيب بايد گفت: 23 هزار دستگاه تاكسي نو امسال به كشور وارد شده است. همچنين 41 هزار مسافربر شخصي نيز تغيير رنگ داده و براي خدمات رساني در اختيار شهرداري‌هاي كشور قرار گرفته‌اند كه اين تعداد تا پايان سال مالي 87 به 60 هزار دستگاه افزايش مي‌يابد.

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور گفت: بدين ترتيب تا پايان سال مالي 87 حدود 500 دستگاه اتوبوس، يك هزار دستگاه ميني بوس و دو هزار و 500 دستگاه ون جديد نيز به ناوگان ا ضافه مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه چهار هزار و 500 دستگاه ميني بوس در تهران بايد از رده خارج شود، گفت: سازمان حفاظت محيط زيست مكلف شده اين ميني بوس‌ها را از رده خارج كند اما امسال تنها توانسته‌ است 700 دستگاه ون را جايگزين اين ميني بوس‌ها كند كه در سال آينده بايد حتما ميني بوس به جاي ون جايگزين مابقي ميني بوس‌هاي فرسوده تهران شود.

سردار رويانيان تاكيد كرد: سال گذشته يكهزار و 200 دستگاه ميني بوس به تهران اضافه شده است كه به دليل ناهماهنگي، شركت واحد اعلام كرده كه اين ميني‌بوس‌ها در اختيار آنها قرار نگرفته كه ستاد نيز نام و نشاني مالكان ميني بوس‌ها را مشخص و در اختيار شركت واحد براي پيگيري موضوع قرار داده است.

معاينه فني براي سفرهاي نوروزي اجباري نيست

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي همچنين در اين نشست خبري گفت: در ايام نوروز با توجه به پاسخگو نبودن ظرفيت مراكز مكانيزه معاينه فني همراه داشتن برگه معاينه فني براي خودروها ضرورت نداشته اما پليس از 28 اسفند تا 15 فروردين با نقص فني مشهود به شدت برخورد كرده و پس از 15 فروردين نيز معاينه فني خودروها به شدت كنترل مي‌شود.

وي گفت: اين امر در راستاي ايجاد تسهيلات براي مسافران نوروزي در نظر گرفته شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.